20 Haziran 2011 Pazartesi

4/C'lilere Müjde Yok


Mehmet Şimşek, kadro bekleyen 4/C'lilere, " O konu için söyleyecek şu aşamada fazla bir şey yok" diyerek umut vermedi.

Meclis'te kayıt işlemini yaptıran Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, basın mensuplarının sorularını yanıtladı.Bir basın mensubunun, "Seçimlerden önce 4B'ler kadroya alındı, 4C'ler için de müjdeniz var mı?" sorusuna Maliye Bakanı, şöyle dedi:

"Arkadaşlar o konuda bir değerlendirme yapmam için bir çalışmanın olması gerekiyor. O konu için söyleyecek şu aşamada fazla bir şey yok."

"Cari açık var doğru"
Meclis'te kayıt işlemini yaptıran Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bir basın mensubunun, "Seçimden sonra zor günlerin beklendiği söyleniyor" sözüne Maliye Bakanı, şöyle dedi:

"Tabii ki her şey güllük gülistanlık değil, onu her zaman söyledim ama genel makro resme baktığınız zaman inanın dünyanın en güçlü resimlerinden birisi ile karşı karşıyasınız. Bütçe açığı neredeyse yok denecek kadar az yani neredeyse sıfırladık. Türkiye'de büyüme son derece güçlü, dünya imrenerek bakıyor. Enflasyon hâlâ tek hanede, faizler hâlâ tek hanede. Bu ülke istihdam yaratıyor. İşsizlik düşüyor. Cari açık var doğrudur, o da büyük ölçüde petrol fiyatları ile ilişkilidir. O sorunu da çözmek için gerekli irade var. Biraz zamana ihtiyaç var. Resim iddia edildiği gibi seçim sonrasında sıkıntı yaratacak bir resim değil ama resim mükemmel mi, biz hiçbir zaman böyle bir iddiada bulunmadık."

Bir basın mensubunun, "Ankara dışından gelenler kiralar yüksek, diyorlar, ne diyorsunuz, sizin ev probleminiz var mıydı?" sorusuna Maliye Bakanı, şöyle dedi:

"Ben İngiltere'den döner dönmez oradaki birikimlerimle bir ev almıştım. Haymana yolunda oturuyorum. Biraz dışarıda, çünkü ben eskiden beri bahçesi olan yerlerde oturmayı daha doğru bulmuşumdur. Benim tavsiyelerim daha çok çalışma ile ilgili olabilir. Yapıcı bir dil kullanmak lazım. Barış dili kullanmak lazım. Zaman zaman tansiyon yükselebiliyor. Bazen burada otururken acaba hangi ülkeden bahsediliyor dediğim bile oldu, bakan olarak o sıralarda oturuyorsunuz, dinliyorsunuz, nereden bahsediliyor diye. Muhalefet adına her şeyi abartmamak lazım. Diğer konularda tabii ki herkes kendi bütçesi çerçevesinde oturup bir değerlendirme yapacaktır, nerede oturacağına. Ben Ankara dışında Haymana yolu üzerinde oturuyorum."

4/C'lere ümit vermedi
Bir basın mensubunun, "Seçimlerden önce 4/B'ler kadroya alındı 4/C'ler için de müjdeniz var mı?" sorusuna Maliye Bakanı, şöyle dedi:
"Arkadaşlar o konuda bir değerlendirme yapmam için bir çalışmanın olması gerekiyor. O konu için söyleyecek şu aşamada fazla bir şey yok."

Kayıt işlemini yaptıran Maliye Bakanı, rozeti olduğunu belirterek, yeni rozet almadı. Basın mensuplarının sorusuna da, "Benim rozetim var zaten. Zaman zaman taktığımız oluyor" dedi.

Maliye Bakanı, "Yeni kabinede görev bekliyor musunuz?" sorusuna ise, "O konuda yorum yapmak doğru olmaz" demekle yetindi.
Cumhuriyet 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder